RE: Nikon D500

Een forumsectie uitsluitend in het Nederlands

Moderator: admin

Post Reply
BNikolai
AFFILIATED MEMBER
Posts: 16
Joined: Sun 5 Oct 2008 09:29

RE: Nikon D500

Post by BNikolai »

Hallo Stany,

Goed je te zien in dit mailtje.

Om kort te gaan, ik heb nog 1 camera van Nikon De D7100. Heb de D700 verkocht met een lens om een veel lichtere camera te kunnen kopen de Olympus OM-D E-M511.
De Nikon camera’s worden mij te zwaar vooral als ik straatfoto’s maak en daarbij lang moet lopen of in de natuur! Tja we worden ouder en mijn rug protesteert snel en vond een fijne camera Olympus, die vijf stabilisatoren in de camera heeft zodat mijn beverige hand de langere sluitertijden weer aan kan, echt super! Plus dat ik bij een lezing van Carel Hees mooie opnames kon maken bij zeer slechte lichtomstandigheden! Men vond de opnames erg goed bij 6400 ISO, mooie zwarten en mooie grijstinten. Wel ga ik me bij deze camera goede lenzen aanschaffen, om evenwicht te krijgen bij de gemaakte foto’s met de D700. De Olympus heeft veel toeters en bellen en het duurt wel even voor je die allemaal door hebt! Leer steeds bij!
Image

Mijn enthousiasme is groot bij deze camera! Met een pancakelens 14-42mm 3,5-5,6 een geweldige macro-opname gemaakt van een libel. Sta dus eigenlijk verbaast waartoe de Olympus in staat is! Later een macrolens 60mm 2,8 gekocht en kan weer helemaal enthousiast zijn over de resultaten. De zuikolenzen 2,8 zijn niet goedkoop, maar dan maar een beetje sparen, want deze Nikongebruiker wil wel haar kwaliteit behouden!
Heb gekeken naar de Nikon D500, voor mij een te dure camera, prachtige resultaten overigens, maar of hij opweegt tegen de goede 2,8 lenzen van Zuiko????, betwijfel het, misschien wel met hele grote uitvergrotingen, maar aangezien ik niet groter ga dan A3+ vind ik mijn resultaten fantastisch!
Stany, ik hoop dat je iets aan me hebt met dit verhaal! Zal wat foto’s er bij doen gemaakt met de Olympus! Humbelbee is met mijn nieuwe macrolens 60mm 2,8 gemaakt. True Colours met de ordinaire pancakelens bij beschikbaar licht, waar ik steeds de laatste tijd mee bezig ben, dus geen fotolampen gebruikt. Two Minds, die nu in Saoudië hangt op een expo, ter plekke gemaakt zonder fotolampen bij weer beschikbaar licht; is 1 foto! En Waiting is ook weer gemaakt in de Metro bij beschikbaar licht, moest alleen haar rugtasje iets doordrukken, anders leidde die te veel af van haar gezicht! De foto van Carel van Hees had ik al besproken.
Image

Image

Image

Image

Hoop dat je mijn enthousiasme begrijpt bij deze foto’s

De libel even snel omgezet in jpeg, voor Stany... :D
Image

Groetjes en sterkte met alles,
Betty
Van: nikonuser [mailto:xxxx]
Verzonden: woensdag 20 januari 2016 10:39
Aan: nikonuser-admin
Onderwerp: Nikon D500

Goedemorgen,

Om beroepsredenen heb ik veel te weinig tijd om regelmatig nieuwsbrieven van http://www.nikonuser.info" onclick="window.open(this.href);return false; te posten maar ik vind de D500 toch wel een boeiende topic.
De evolutie van sensors schijnt kwalitatief een nieuwe sprong te hebben gemaakt.
Hieronder een link naar een beelduitsnede van een foto met D500 bij iso 6400 en meer foto’s met de D500.
Nikon D500 sample images

Vriendelijke groet,

Stany
http://www.nikonuser.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply